close

他是一個蠻愛說教的人,我跟他認識不深,

他總是很拘謹、不苟言笑的,

通常都只有問好,打聲招呼後,就沒有下文,

我不是很會聊天的那種,所以給人家的感覺,都會愛理不理的。。

但我是一個好的聽眾。。。。。

他聊起他的事情,我也說出如果我是他們,我會怎麼做。。。。。  

他下了一個結論給我--

我可以這麼說 默契只要通過時間的培養 任何人之間都可以做的到 然而你忽略了一點 你們是情侶 你們之間要的最重要的不是默契 而是感情 或許你自己都還沒有意識到這一點 你們都忽略了一點 就是你們都自以為太瞭解彼此了 以為對方的想法會和自己一樣 所以忽略了彼此感情上的交流和溝通 要知道 感情的世界裡面 永遠需要彼此的互動 男人愛女人 遠不及女人愛男人那樣 女人往往愛上一個男人之後 就會喜歡把自己的生活全部加在這個男人身上 會想去規劃未來的生活 把全部的心思都放在了未來的生活中

我們誰都不是對方,以前我都不知男人的想法

在我聽了他的見解後,其實我更不懂

突然覺得戀愛這件事,好累哦!

曾經的自豪,原來只是自以為是

曾經的默契,原來只是感情鴻溝

心裡的OS bull shit

 

Now we're back to the beginning
It's just a feeling and now one knows yet

我很喜歡這兩句歌詞,

現在我們回到最初起點
只是一種感覺,還沒人知道

 

Regina Spektor - The Call

It started out as a feeling
Which then grew into a hope
Which then turned into a quiet thought
Which then turned into a quiet word

And then that word grew louder and louder
'Til it was a battle cry

I'll come back
When you call me
No need to say goodbye
 
Just because everything's changing
Doesn't mean it's never
Been this way before

All you can do is try to know
Who your friends are
As you head off to the war
Pick a star on the dark horizon

And follow the light
You'll come back
When it's over
No need to say good bye
You'll come back
When it's over
No need to say good bye

Now we're back to the beginning
It's just a feeling and now one knows yet
But just because they can't feel it too
Doesn't mean that you have to forget
Let your memories grow stronger and stronger
'Til they're before your eyes

arrow
arrow
    全站熱搜

    leann 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()